شروع قدرتمند بورس در سال ۱۴۰۱ | سهامداری به جای سهام بازی! | مقاومت ۱.۵ میلیون واحدی می‌شکند؟

بالا رفتن ارزش معاملات امروز که به نوعی بالاترین ارزش معاملات در ۵ ماهه گذشته بوده و از سوی دیگر بالاترین مقدار ورود پول حقیقی در ۵ ماه گذشته، گویای همه چیز است که بازار از نظر سهامداران، ارزنده به نظر می‌رسد و این ارزندگی در بازار نشان دهنده صف‌های خرید جذاب در بازار می‌باشد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۱۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ 03 April 2022

به گزارش نبض بورس، تحلیلگر: حسین مریدسادات | با توجه به بالا رفتن ارزش معاملات در ابتدای سال ۱۴۰۱ که در تعطیلات نوروزی اتفاق افتاد و بسیاری از کارشناسان به نوعی شگفت زده شدند از این ارزش معاملات و استقبال عمومی از بازار، باید بهار ۱۴۰۱ را بهار بازار بورس قلمداد کنیم.

بالا رفتن ارزش معاملات امروز که به نوعی بالاترین ارزش معاملات در ۵ ماهه گذشته بوده و از سوی دیگر بالاترین مقدار ورود پول حقیقی در ۵ ماه گذشته، گویای همه چیز است که بازار از نظر سهامداران، ارزنده به نظر می‌رسد و این ارزندگی در بازار نشان دهنده صف‌های خرید جذاب در بازار می‌باشد. به تفکیک اگر بخواهیم درباره شرایط بازار صحبت کنیم، ورود پول حقیقی گویای این موضوع است که سهامداران کماکان در حال چیدمان سبد سرمایه‌گذاری خود هستند و به نوعی پس از اون منتظر بازگشت قابل قبول از بازار.

به هر ترتیب برجام در حال مذاکره است و گروه‌های مختلف می‌تواند از این برجام تاثیر بپذیرد، اما با توجه به اخبار خوبی که از برجام مخابره نشده، دیدیم که حتی گروه‌های برجامی هم امروز صف‌های خرید و ورود‌های قدرتمند پولی را شاهد و نظاره گر شدند، که می تواند همه سهامداران به سمت فردایی بهتر امیدوارم کند. در حال حاضر با توجه به تابلو و ارزش معاملات و سهامداران پیشنهاد می‌کنیم که سهامداری کنند بجای سهام بازی.

به این دلیل که از زمان مناسبی برای نوسان گیری نیست و سهامدارانی که بتوانند در یک نقطه مناسب ورود کنند، قطعا بهره مناسبی هم از بازار خواهند برد و همه چیز گویای این موضوع است که با حدود ۴۴۵ میلیارد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود‌های جذاب ۲۰۳ میلیاردی و ۱۶۷ میلیاردی به گروه فلزات اساسی و گروه خودرو، نشان دهنده این موضوع است که به نوعی در واقع بازار کف خود را شناسایی کرده است.

بار‌ها و بار‌ها توضیح دادیم و صحبت کردیم، درباره یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد که می‌توانند کف حمایتی جدید بازار باشد و ورود جذاب نقدینگی از طریق سهامداران حقیقی به بازار و تعداد ۲۲۶ هزار خریدار در بازار، نشان دهنده این موضوع است که این بازار ترس ندارد و می‌تواند سهامداران و اهالی بازار سرمایه را امیدوار به فردای بازار کند.

شاخص کل با مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ چه می‌کند؟

همچنین هابیل خاوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با سایت نبض بورس گفت: در خصوص روندکوتاه مدت و بخصوص معاملات فردا ۱۵ فروردین می‌توان با توجه به این که شاخص کل در این مدت مقاومت‌های زیادی را همراه با ورود نقدینگی و ارزش بالای معاملات با قدرت شکسته است و به سمت اساسی‌ترین مقاومت خود در این برهه یعنی محدوده ۱ میلیون ۵۰۰ هزار واحد در حال حرکت است و احتمال بالا بودن عرضه در بازار فردا و متعادل شدن بازار و چرخش نقدینگی بین گروه‌های مختلف بار عبور از سد این مقاومت دور از انتظار نیست البته باید دید که طرف تقاضا در بازار چگونه ظاهر خواهد شد، همچنین گروه‌های مورد توجه بازار فردا را می‌توان گروه‌های خودرو، بانک، حمل و نقل، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی عنوان نمود و در این برهه بنظر گروه‌هایی که بیشترین منفعت را از حصوصل توافق برجام می‌برند تا حصول یک نتیجه قطعی در خصوص برجام همچنان در کانون توجه باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج